پروتکل های بهداشتی لازم در قطار وهواپیما در کرونا
نوشته شده توسط : gheirati

با پیدایش ویروس کرونا در جهان، تغییراتی چشم گیر در شکل سفر مردم به وجود آمده است. این تغییرات باعث شده است که دیگر مسافرانی که در هر لحظه آماده سفر می شدند و بلیط خود را به آسانی و در کمترین زمان از ایرلاین های متفاوت رزرو و یا با حمل و نقل ریلی به مقصد خود می رسیدند، خبری نباشد. همچنین باعث شده است که بسیاری از سفرها کنسل شوند.

حال با گذشت چندین ماه از پیدایش و شیوع این ویروس، مردم با مطالعه در خصوص پروتکل های بهداشتی و کمک گرفتن از پزشکان متخصص این بیماری، اطلاعاتی را در این باره کسب کردند. از طرفی دیگر تمامی ایرلاین های پرواز و قطار ها با رعایت کردن پروتکل ها و الزام رعایت آن ها توسط مسافران، سعی در آن دارند که بتوانند سفری سالم و بدون هر گونه استرس را برای مسافران فراهم کنند.

در این مقاله وبلاگ گردشگری های هتل قصد دارد در خصوص پروتکل های ضروری سفر با هواپیما و قطار بپردازد. همراه ما باشید.

پروتکل های بهداشتی در هواپیما

ایرلاین های مختلف پس از طی کردن دوره بسیار طولانی که بدون مسافر سر کردند، اکنون بار دیگر در حال بازگشت به آن می باشند.

محیط فرودگاه

محیط هر فرودگاهی باید به صورت مکرر ضدعفونی و نظافت آن انجام شود و گردشگران نیز خود فاصله اجتماعی را باید با یکدیگر رعایت کنند. حتما ماسک داشته باشند و در صورت نداشتن ماسک خدمه موجود در فرودگاه به آن ها تذکر دهد. داشتن دستکش یکی دیگر اقداماتی است که مسافران ملزم به داشتن آن می باشند. شیرآلات و دستگاه های مایع دستشویی چشمی باید در تمامی سرویس بهداشتی های فرودگاه وجود داشته باشند تا هیچگونه نیازی برای لمس آن ها توسط مسافران نباشد.

ایرلاین های پرواز باید در برای هر یک از مسافران پک بهداشتی حاوی ماسک و دستکش ارائه دهند و به آنها تاکید کنند که حتما از آن ها استفاده کنند.

ایرلاین ها باید در ابتدای ورود مسافران دمای بدن آن ها را با استفاده از تب سنج اندازه گیری کنند. چیدمان نشستن مسافران را به گونه ای تنظیم کنند که بین هر دو مسافر فاصله وجود داشته باشد.

یکی از اقدامات دیگری که برخی از ایرلاین ها در این ایام انجام داده اند، بیمه سالمندان می باشد. این امر بیمارانی که دارای ویلچر هستند، را شامل می شود. ایرلاین ها موظف هستند تا این بیماران را با رعایت پروتکل های لازم تا هواپیما ترانسفر کنند.

تغییرات به وجود آمده در قطار ها به سبب وجود کرونا

تمام حمل و نقل ها در دوران پاندمی کرونا ملزم به رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی هستند. اولین اقدامی که شرکت های حمل و نقل ریلی در این خصوص انجام داده اند، تبدیل کوپه های چهار نفری به کوپه های دو نفری می باشد. این کار با این هدف انجام شده است که گردشگران بدون هیچ تماسی به یکدیگر و بدون استرس و اطمینان خاطر بیشتری به سفر خود بپردازند.

فضای عمومی موجود در قطار که معمولا همه گردشگران از آن استفاده می کنند، باید نظافت در آن رعایت شود. در دوران کرونا فضاهای عمومی موجود در قطار همچون رستوران، کافه، سرویس بهداشتی و فضای خود هر کوپه به طور مکرر ضدعفونی شود. واگن نیز برای حفظ سلامتی و ایمنی هم گردشگران و هم مسئولین موجود در قطار باید ضدعفونی شود.

در زمان رسیدن به مقصد نیز تمامی فضاهای موجود در قطار، صندلی ها، کوپه ها، وسایل باید توسط هر شرکت ضدعفونی شود. غذاها و تغذیه هایی که در قطار به مسافران داده می شود، باید به صورت بسته بندی و همانند یک پک در کنار دستمال مرطوب ارائه شود.

از آن جایی ک هنوز برخی از افراد به بیماری ویروس کرونا اعتقاد ندارند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت هستند، موجب می شود که افراد دیگر از وجود آن ها دچار استرس شوند. به همین دلیل باید فردی را قرار دهند تا به کمک دستگاه تب سنج، دمای آن ها را کنترل کرده و در صورت مشاهده هر فرد مشکوک به صورت جدی از وجود او در قطار جلوگیری کنند. 





:: برچسب‌ها: کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: